Având în vedere pauza de aproape 2 luni în care nu am scris deloc pe blog, voi începe cu o încălzire ușoară; mai exact cu 2 tabele făcute în Microsoft Word 2007 pe marginea cărora cunoscătorii (dar mai ales necunoscătorii) vor scrie, vor analiza, vor planifica și se vor revolta.
Primul tabel conține lista cu autostrăzi. E frumos, minimal colorat, cu valori estimate, lungimi și perioade de implementare. Nimic rău până aici.
Dar… dacă însumăm lungimile ajungem la concluzia (ireală) că în 10 ani (2016-2026) vom finaliza (și vom da în folosință) mai mult de 1200 de kilometri de autostradă. Câți kilometri am finalizat în intervalul 2006-2016? Dar în intervalul 1996-2006? Exact.
Dacă o să merg în viața asta cu mașina pe autostradă de la Tg. Mureș la Tg. Neamț, o să fac tot posibilul să ajung apatrid doar pentru a putea deveni cetățean român încă o dată.
Observație: Sunt șanse mari ca la 100 de ani de la Marea Unire să tăiem 2 panglici la Suplacu de Barcău, o localitate care încet-încet depășește Comarnicul în faimă.
Despre drumurile expres ne-a povestit fostul ministru român al transporturilor, Rus, spunându-ne cât de utile și eficiente sunt. CTP ne-a confirmat că Rus este un om serios și profesionist, care știe ce vorbește. După care ne-a spus că s-a înșelat și că ardeleanul este la fel ca ceilalți politicieni dâmbovițeni, cărora le place să se audă vorbind. Rus și ceilalți politicieni probabil vor spune despre CTP că este la fel ca ceilalți jurnaliști, cărora le place să se audă scriind.
Observație: În 15 ani Craiova va deveni de departe (și de aproape) al 2-lea oraș al României ca importanță economică. Cum așa? Păi conform Master Planului General de Transport al României, în 2020 se termină autostrada Pitești-Craiova, deci vom merge din capitala României în capitala Băniei pe autostradă. Dacă ne luăm după același Master Plan, la numai 6 ani de la terminarea autostrăzii va începe și un drum expres între București și Craiova. Așadar, vom avea drumul actual, o autostradă și un drum expres, ceea ce înseamnă că trebuie să fim niște șoferi foarte hotărâți ca să ne putem decide ce variantă rutieră dorim să alegem între cele 2 orașe. Tiriștii sigur nu vor opta pentru prima. Nici pentru ultima.
Voi reveni cu alte observații și concluzii (doar) pe marginea acestor 2 pagini A4; nu de alta, dar autostrada A4 nu (prea) există.